Sujet: Re: Morgan dévoile son MTW Three Wheeler Jeu 17 Mar - 8:07
raphy a écrit:
avec toutes les options on est à 50000 dollar plus transport plus taxe plus douane plus homologation
Les options je m'en charge , ll'homologation est fournie (pour chez eux , voir pour ailleurs) , le transport vu le poids plume ne doit pas être méchant , par contre les taxes ?
raphy
Messages : 1150 Date d'inscription : 18/01/2011 Age : 67 Localisation : La farlede
Sujet: Re: Morgan dévoile son MTW Three Wheeler Jeu 17 Mar - 11:28
ACE Cycle-Car Base price: $38,000 (component kit, less engine, paint, shipping) Includes these features: Drive Train: Isolation motor mounts Liberty cush-drive with TIG welded 6061 aluminum housing Liberty TIG welded 6061 aluminum bell housing Tilton 7.25'' rally clutch Tilton hydraulic clutch release Tilton Super Starter Borg Warner all synchro 5 speed with reverse Single-sided alloy rear swing arm/final drive Chassis: TIG welded wraparound tubular chassis, triple powder-coated in black, silver, red or cream Laser coped & CNC formed 1-1/2''Ø tubing Removable 'roll bar', powder coated TIG welded unequal length tubular 'A' arms (chrome plated) TIG welded uprights Liberty chrome-moly axles Chrome hi-strength ball joints Rack & pinion steering Borgeson collapsable steering shaft H-D 40 spoke 16'' wire wheels - front Alloy rear wheel, 16'' Works Performance shocks, front & rear Liberty TIG welded aluminum fuel tank (10.1 gal. capacity) Moon Equipment 1 gal. spun aluminum oil tank Avon 5.00/16 SM MKII front tires, others available Toyo 195/55/16 or equivalent rear tire Brakes: H-D 4-piston front calipers with 11.5'' floating rotors 3-piston rear caliper, 12.5'' rotor Tilton racing pedal cluster & master cylinders Front/rear bias adjuster Spiegler stainless braided lines Body: Glass fiber with hand laid veil & core-mat throughout Cycle fenders Hinged rear deck Inner fender and trunk storage compartment Chrome radiator shell with Flying ACE ornament Chrome stainless steel mesh side vent grills Aluminum floor pan and firewalls Liberty Motors LLC 2310 Rainier Ave. S., Seattle, WA 98144 Tel: 206-568-6030 / Fax: 206-568-6045 www.cycle-car.com www.libertysidecars.com Appointments: Liberty steering wheel with leather cover 'Engine turned' stainless steel dash panel Classic Instrument gauge package in white or black face, ACE wings Cole Hersee switch gear Marine grade vinyl interior (black, red, tan), including adjustable seat, armrests,side-panels with pockets. Color swatch's provided Marine fabric tonneau cover, split with zipper 3-point shoulder harness/belts Twin 'Brooklands' windscreens 'Desmo' side mirrors Vintage bonnet latches Additional Features: Optima battery 12v auxiliary power jack Electric fuel pump Centech harness with weatherproof plugs Centech fuse box with auto style flat fuses H-D front & rear turn signals Hi-temp coated, custom headers/side pipes Kerker 'fish tail' mufflers ACE Component kit per description: $38,000.00 Optional assembly: $2,500.00 (includes engine installation, wiring, fluids, alignment, road test) * Optional paint: $3,000.00 (two-tone, any colors) Engine Options: H-D TC96B (Silver & Polished) H-D TC96B (Blacked out finish) H-D TC96B (Black & Chrome) $4,745.00 $5,745.00 $5,745.00 $7,695.00 H-D TC110B S.E. (Black & Chrome) (all engine packages include c.v. carb., manifold & alternator) * EPA regulations require purchase of component kit + engine before assembly begins Options: Floor lever parking brake Air horns (Howard's Horns) Formotion dash clock Powder coat wire wheel Third paint color / competition stripe Powder coat color, suspension oil cooler $ 700.00 $ 210.00 $ 40.00 Varies $ 300.00 N.C. $ 350.00 2310 Rainier Ave. S., www.cycle-car.com www.libertysidecars.com Liberty Motors LLC Tel: 206-568-6030 / Fax: 206-568-6045 Seattle, WA 98144
Maclara13
Sujet: Re: Morgan dévoile son MTW Three Wheeler Jeu 17 Mar - 18:02
raphy a écrit:
ACE Cycle-Car Base price: $38,000 (component kit, less engine, paint, shipping) Includes these features: Drive Train: Isolation motor mounts Liberty cush-drive with TIG welded 6061 aluminum housing Liberty TIG welded 6061 aluminum bell housing Tilton 7.25'' rally clutch Tilton hydraulic clutch release Tilton Super Starter Borg Warner all synchro 5 speed with reverse Single-sided alloy rear swing arm/final drive Chassis: TIG welded wraparound tubular chassis, triple powder-coated in black, silver, red or cream Laser coped & CNC formed 1-1/2''Ø tubing Removable 'roll bar', powder coated TIG welded unequal length tubular 'A' arms (chrome plated) TIG welded uprights Liberty chrome-moly axles Chrome hi-strength ball joints Rack & pinion steering Borgeson collapsable steering shaft H-D 40 spoke 16'' wire wheels - front Alloy rear wheel, 16'' Works Performance shocks, front & rear Liberty TIG welded aluminum fuel tank (10.1 gal. capacity) Moon Equipment 1 gal. spun aluminum oil tank Avon 5.00/16 SM MKII front tires, others available Toyo 195/55/16 or equivalent rear tire Brakes: H-D 4-piston front calipers with 11.5'' floating rotors 3-piston rear caliper, 12.5'' rotor Tilton racing pedal cluster & master cylinders Front/rear bias adjuster Spiegler stainless braided lines Body: Glass fiber with hand laid veil & core-mat throughout Cycle fenders Hinged rear deck Inner fender and trunk storage compartment Chrome radiator shell with Flying ACE ornament Chrome stainless steel mesh side vent grills Aluminum floor pan and firewalls Liberty Motors LLC 2310 Rainier Ave. S., Seattle, WA 98144 Tel: 206-568-6030 / Fax: 206-568-6045 www.cycle-car.com www.libertysidecars.com Appointments: Liberty steering wheel with leather cover 'Engine turned' stainless steel dash panel Classic Instrument gauge package in white or black face, ACE wings Cole Hersee switch gear Marine grade vinyl interior (black, red, tan), including adjustable seat, armrests,side-panels with pockets. Color swatch's provided Marine fabric tonneau cover, split with zipper 3-point shoulder harness/belts Twin 'Brooklands' windscreens 'Desmo' side mirrors Vintage bonnet latches Additional Features: Optima battery 12v auxiliary power jack Electric fuel pump Centech harness with weatherproof plugs Centech fuse box with auto style flat fuses H-D front & rear turn signals Hi-temp coated, custom headers/side pipes Kerker 'fish tail' mufflers ACE Component kit per description: $38,000.00 Optional assembly: $2,500.00 (includes engine installation, wiring, fluids, alignment, road test) * Optional paint: $3,000.00 (two-tone, any colors) Engine Options: H-D TC96B (Silver & Polished) H-D TC96B (Blacked out finish) H-D TC96B (Black & Chrome) $4,745.00 $5,745.00 $5,745.00 $7,695.00 H-D TC110B S.E. (Black & Chrome) (all engine packages include c.v. carb., manifold & alternator) * EPA regulations require purchase of component kit + engine before assembly begins Options: Floor lever parking brake Air horns (Howard's Horns) Formotion dash clock Powder coat wire wheel Third paint color / competition stripe Powder coat color, suspension oil cooler $ 700.00 $ 210.00 $ 40.00 Varies $ 300.00 N.C. $ 350.00 2310 Rainier Ave. S., www.cycle-car.com www.libertysidecars.com Liberty Motors LLC Tel: 206-568-6030 / Fax: 206-568-6045 Seattle, WA 98144
En provencal ça serait mieux
hbr
Sujet: Re: Morgan dévoile son MTW Three Wheeler Ven 25 Mar - 21:28
Alors , rien de nouveau au sujet du MTW ?????
Baboon Administrateur
Sujet: Re: Morgan dévoile son MTW Three Wheeler Sam 26 Mar - 7:17
hbr a écrit:
_________________ Mes autres forums: http://secma-f16passion.forumactif.org/ http://alfa-romeo-classique.forumactif.com/forum.htm https://tricyclecars.1fr1.net/forum.htm http://alfaromeotransaxales.forumactif.info/index.htm
SECMA 1600 F16 & JZR-Cx 500 Honda
Dernière édition par Baboon le Jeu 26 Mai - 18:28, édité 1 fois
Maclara13
Sujet: Re: Morgan dévoile son MTW Three Wheeler Sam 26 Mar - 8:24
hbr a écrit:
Salut , non pas vraiment , MTW non présent sur le stand Morgan d' Avignon , rencontre et discution assez longue avec Monsieur Pierre-Henry Malhul (PDG de Morgan Paris) en personne sur nos "Morgans' en général puis place au trois pattes . Confirmation de l'homologation de la bestiole , commande ou réservation de plus de 40 MTW , 42 si j'ai bonne mémoire pour la France et plus de 400 (460 je crois) au total pour le moment . Homologation en France en tricycle léger (-450kg) conduite avec un permis B .La livraison prévu pour cette année est de 20 MTW.
raphy
Messages : 1150 Date d'inscription : 18/01/2011 Age : 67 Localisation : La farlede
Sujet: Re: Morgan dévoile son MTW Three Wheeler Sam 26 Mar - 14:29
Maclara13 a écrit:
hbr a écrit:
Salut , non pas vraiment , MTW non présent sur le stand Morgan d' Avignon , rencontre et discution assez longue avec Monsieur Pierre-Henry Malhul (PDG de Morgan Paris) en personne sur nos "Morgans' en général puis place au trois pattes . Confirmation de l'homologation de la bestiole , commande ou réservation de plus de 40 MTW , 42 si j'ai bonne mémoire pour la France et plus de 400 (460 je crois) au total pour le moment . Homologation en France en tricycle léger (-450kg) conduite avec un permis B .La livraison prévu pour cette année est de 20 MTW.
Monsieur Pierre-Henry Malhul (PDG de Morgan france) doit se rendre prochainement à malvern on aura ainsi des nouvelles fraiches .
hbr
Sujet: Re: Morgan dévoile son MTW Three Wheeler Sam 26 Mar - 19:02
JE rentre d'Avignon . Sur le stand Morgan j'ai abordé le sujet de la motorisation du MTW il m'a été dit que le moteur serait bien un S&S . A par ça rien de nouveau !
raphy
Sujet: Re: Morgan dévoile son MTW Three Wheeler Lun 11 Avr - 19:19
deeess
Sujet: Re: Morgan dévoile son MTW Three Wheeler Lun 11 Avr - 19:24
le votre ? c'est bien en noire et la plaque est un ancienne model et numero
raphy
Sujet: Re: Morgan dévoile son MTW Three Wheeler Mar 12 Avr - 18:49
raphy a écrit:
c'est le premier à rouler ! vendredi dernier il fait parait il un bruit d'enfer!
deeess
Sujet: Re: Morgan dévoile son MTW Three Wheeler Mar 12 Avr - 19:00
J'ai envoye les filmes et fotos a Baboon mettre en site.. juste pour lui qui a mis un compte... c'est ettonant.. mais tu dois attendre le moment..
mmmmm deeesssss
Baboon Administrateur
Sujet: Re: Morgan dévoile son MTW Three Wheeler Mar 12 Avr - 20:25
deeess a écrit:
J'ai envoye les filmes et fotos a Baboon mettre en site.. juste pour lui qui a mis un compte... c'est ettonant.. mais tu dois attendre le moment..
mmmmm deeesssss
Veuillez m'excuser pour ce retard, je rentre juste du taf Voilà voilà et merci DEESS A bientôt Baboon _____________________________________________________________________________________
a movie du nouveau morgan et un foto demontant les echapps bleu donc ca tourne... DEESS
_________________ Mes autres forums: http://secma-f16passion.forumactif.org/ http://alfa-romeo-classique.forumactif.com/forum.htm https://tricyclecars.1fr1.net/forum.htm http://alfaromeotransaxales.forumactif.info/index.htm
deeess
Sujet: Re: Morgan dévoile son MTW Three Wheeler Mar 12 Avr - 21:22
eh...n'inquiete pas, ca arrive quand ca arrive... comme la morgan pour Raphy !!! mais ca arrive-eventuellement....et il serai tres content...
Nico56
Messages : 421 Date d'inscription : 28/12/2010 Age : 42 Localisation : 35
Sujet: Re: Morgan dévoile son MTW Three Wheeler Mer 13 Avr - 5:22
ahhhhhhhhhh ce bruit, pardon, cette mélodie....
orangemecanic
Messages : 2187 Date d'inscription : 10/01/2011 Age : 66 Localisation : Eure et Loir
Sujet: Re: Morgan dévoile son MTW Three Wheeler Mer 13 Avr - 8:34
Rahhhhh !!!!!!!! Je suis mort.....
A+ Gilles, envouté!
hbr
Sujet: Re: Morgan dévoile son MTW Three Wheeler Mer 13 Avr - 18:37
c'est vrai que le son du moteur est impressionnant . Les montées en régime sont visiblement brutales et l'inertie parait assez lègère .... qu'en sera t il du couple ? rien a voir avec un HD qui fait agricole a coté , le bruit me fait penser d'un peu loin à un vincent Black shadow.... c'est quand même pas rien!!!
raphy
Sujet: Re: Morgan dévoile son MTW Three Wheeler Mer 13 Avr - 19:19
Baboon a écrit:
deeess a écrit:
mmmmm deeesssss
Veuillez m'excuser pour ce retard, je rentre juste du taf Voilà voilà et merci DEESS A bientôt Baboon _____________________________________________________________________________________
a movie du nouveau morgan et un foto demontant les echapps bleu donc ca tourne... DEESS
my god .....what a wonderfull dream !!!!!!!!
Baboon Administrateur
Sujet: Re: Morgan dévoile son MTW Three Wheeler Mer 13 Avr - 19:55
[center]
Ca va peut être en faire sourire ou rire quelques uns, mais je trouve que le son de ce génial berlingue de chez S & S est bien plus proche de mon Honda 500 Cx en pots saucifflards que du Harley Davidson.
Pour ceux qui ont l'oeil, à la fin de cette vidéo, on voit bien les mouvements d'inertie du berlingue par rapport au chassis, ce qui démontrerait que ce berlingue n'est pas monté boulonné à sec dans le chassis, mais suspendu sur silent-blocs.
Baboon
orangemecanic
Messages : 2187 Date d'inscription : 10/01/2011 Age : 66 Localisation : Eure et Loir
Sujet: Re: Morgan dévoile son MTW Three Wheeler Jeu 14 Avr - 5:58
Je suis d'accord avec toi Baboon, le moteur de CX, c'est le meilleur.
A+ Gilles, qui aimerait bien quand même un Morgan, Grrrrr...
raphy
Sujet: Re: Morgan dévoile son MTW Three Wheeler Jeu 14 Avr - 17:08
orangemecanic a écrit:
Je suis d'accord avec toi Baboon, le moteur de CX, c'est le meilleur.
A+ Gilles, qui aimerait bien quand même un Morgan, Grrrrr...
c'est pas faux
raphy
Sujet: Re: Morgan dévoile son MTW Three Wheeler Dim 24 Avr - 16:55
hbr pour toi
deeess
Sujet: Re: Morgan dévoile son MTW Three Wheeler Dim 24 Avr - 17:41
plaque avant et arriere sonts different..donc un vrai morgan !...
hbr
Sujet: Re: Morgan dévoile son MTW Three Wheeler Dim 24 Avr - 17:49
Merci Raphy .... c'est pour la marche arrière que tu me dédie la vidéo ????
hbr
Sujet: Re: Morgan dévoile son MTW Three Wheeler Dim 24 Avr - 18:00
Raphy , laisse tomber ma précédente intervention , je n'avais pas vu ta réponse dans le post TRI PACER , je n'avais donc pas compris . Par contre de là ......à commander le Morgan ....... j'attendrai que tu nous dise ce que tu en pense !